Lima,
stolica Peru, obecnie posiada ok. 8 574 000 mieszkańców.
24
marca 1878 r. zostały uruchomione tramwaje konne które kursowały
na 4 liniach.
Od
17 lutego 1904 r. uruchomiono pierwszą linię tramwaju
elektrycznego. W tym czasie tramwaj był symbolem elegancji i
nowoczesności, a jego najlepsza era w tym mieście przypada na
pierwsze dziesięciolecia XX wieku.
W
kolejnych latach rozbudowano linie tramwajowe i w 1928 r. kursowało
8 miejskich linii i 3 międzymiastowe.
Ze
względu na rosnącą konkurencję ze strony autobusów i prywatnego
ruchu samochodowego w latach 30-50 tych XX w. firma "Compañía
Nacional de Tranvias" coraz bardziej, z biegiem lat borykała
się z trudnościami ekonomicznymi, 1965 r. firma musiała złożyć
wniosek o upadłość, związku z tym tramwaje w Limie zlikwidowano
19 września 1965 r.
9
sierpnia 1994 r. w Limie otwarto muzeum Energetyki, w której to sali
nr 3, znajduje się historyczna wystawa komunikacji tramwajowej w Limie.
W
1996 r. na złomowisku 30 km od miasta odkryto szkielet tramwaju
który dawniej tutaj kursował. Dla pracowników z muzeum była to
inspiracja by odbudować ten wagon, tym bardziej że muzeum było
położone przy drodze gdzie dawniej kursowały tramwaje a na
nawierzchni tej ulicy przy muzeum był zachowany pewien odcinek torów
tramwajowych.
W
ten sposób odremontowano wagon i zamontowano górną sieć a
tramwaj muzealny uruchomiono 22 sierpnia 1997 r. na 600 metrowym
odcinku torów. Pierwszy przystanek znajduje się przy muzeum
Energetyki "Museo de la Electricidad" a na końcu muzealnej
trasy przy przystanku znajdują się dwa kolejne muzea, Muzeum
Historyczne i Muzeum fotografii Mario Testino.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz