sobota, 9 lutego 2019

Tranvía de Lima, Tramwaje w Limie, Straßenbahn Lima

Lima, stolica Peru, obecnie posiada ok. 8 574 000 mieszkańców.
24 marca 1878 r. zostały uruchomione tramwaje konne które kursowały na 4 liniach.
Od 17 lutego 1904 r. uruchomiono pierwszą linię tramwaju elektrycznego. W tym czasie tramwaj był symbolem elegancji i nowoczesności, a jego najlepsza era w tym mieście przypada na pierwsze dziesięciolecia XX wieku.
W kolejnych latach rozbudowano linie tramwajowe i w 1928 r. kursowało 8 miejskich linii i 3 międzymiastowe.
Ze względu na rosnącą konkurencję ze strony autobusów i prywatnego ruchu samochodowego w latach 30-50 tych XX w. firma "Compañía Nacional de Tranvias" coraz bardziej, z biegiem lat borykała się z trudnościami ekonomicznymi, 1965 r. firma musiała złożyć wniosek o upadłość, związku z tym tramwaje w Limie zlikwidowano 19 września 1965 r.

9 sierpnia 1994 r. w Limie otwarto muzeum Energetyki, w której to sali nr 3, znajduje się historyczna wystawa komunikacji tramwajowej w Limie.
W 1996 r. na złomowisku 30 km od miasta odkryto szkielet tramwaju który dawniej tutaj kursował. Dla pracowników z muzeum była to inspiracja by odbudować ten wagon, tym bardziej że muzeum było położone przy drodze gdzie dawniej kursowały tramwaje a na nawierzchni tej ulicy przy muzeum był zachowany pewien odcinek torów tramwajowych.
W ten sposób odremontowano wagon i zamontowano górną sieć a tramwaj muzealny uruchomiono 22 sierpnia 1997 r. na 600 metrowym odcinku torów. Pierwszy przystanek znajduje się przy muzeum Energetyki "Museo de la Electricidad" a na końcu muzealnej trasy przy przystanku znajdują się dwa kolejne muzea, Muzeum Historyczne i Muzeum fotografii Mario Testino.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz